sabato 13 settembre 2008

LA FEDE IMPOSSIBILE

Sulla cima della torre diroccata di Coia (Tarcento) resiste aggrappato un fico. Non posso evitare di riprendere questo pensiero di pre Toni.

Fede come istint e fuarce di vivi. O ài vùt mut di intivami, in tai miei girs di torseon o singar romantic, in robis che mi àn fat unevore pensa. Passant dongje di cualchi maserie, o viodevi a spuntâ, framieç dai rudinaz, une rosute piçule, puare ma sane. Di une fressure di un vecjo mur o viodevi a cucâ fûr un frosc di jerbe o adiriture une plantute. Mi visi che, ogni volte che di Codroip, là che o eri capelan, o passavi par Visepente, il voli mi scjampave sù in te spice dal cjampanili, là che a erin nassuz e cressuz tre biei arbui, e o disevi: "La int no iu cognos, ma chei vespui lì e àn fiât di vendi a lâ a nassi lassù". Passant par une strade asfaltade, mi à capitât plui di une volte di viodi a cucâ fûr, dopo di vê sbusât l'asfalt, un biel çuf di tale de plui preseade. Ancje là che la int a bute ogni sorte di scovacis e porcariis o ài vût mût di viodi rosis e plantis che al è dificil cjatâ­lis in terens e in situazions normals. E mi soi dit ogni volte:"Cjale ce fuarce, ce istint di vite!". Al è come se o ves dit: "Cjale ce fede!". Parceche Diu nol è dome veretat, al è ancje vite e là che e jè vite, ogni sorte di vite, e jè partecipazion a Diu, ancje se no te maniere che a intint par solit la teologje catoliche, che e à di de fini e cataloga dut e che no pò vivi cence schemis e etichetis. (Pre Toni Beline, La fadie dal crodi ,pag. 145)


Nessun commento: